Search
Now showing items 1-10 of 36
Država, sloboda, znanje / State, freedom, knowledge
(Beograd : Institut za filozofiju i društvenu teoriju, 2008)
U ovom tekstu razmatra se Platonova problematizacija odnosa države, slobode i znanja, u njegovim analizama različitih aspekata uzorne država. Državu Platon razumjeva kao opšte dobro, a svrha njenog uspostavljanja jeste da ...
Kant i prosvetiteljstvo : moderna ontologija aktuelnosti / Kant und Aufklärung: Die Moderne Ontologie der Aktualität
(Beograd : Institut za filozofiju i društvenu teoriju, 2008)
Polazeći od jedne Fukoove opaske o važnosti Kantovog razumevanja
prosvetiteljstva za modernu filozofiju uopšte, u ovom tekstu pokušavamo da sledimo trag veze između pitanja o aktuelnosti, prosvetiteljstva i moderne kod ...
Religiozna Evropa, Rusija i Srbija : juče i danas: Argumenti empirijske evidencije : slučaj Evrope / Religious Europe, Russia and Serbia: Past and present (Arguments of empirical evidence: the case of Europe)
(Beograd : Institut za filozofiju i društvenu teoriju, 2008)
Autor je zamislio da objavi tri teksta u tri sveske „Filozofije i društva“ u kojima će, oslanjajući se na stvorenu iskustvenu naučnu evidenciju, pokazati obim i stepen religioznosti nekih evropskih društava, potom u posebnom ...
Raðanje ruske inteligencije iz duha prosvetiteljstva : Aleksandar Radiščev (I) / The birth of Russian intelligentsia from the spirit of enlightenment : Alexander Radishchev (I)
(Beograd : Institut za filozofiju i društvenu teoriju, 2008)
Tekst je prvi deo obimnije studije u kojoj je analizirano delo Aleksandra Radiščeva, vodećeg predstavnika Prosvetiteljstva u Rusiji XVIII veka. Polazeći od odnosa Voltera i Didroa prema ruskoj imperatorki Katarini Velikoj, ...
Savremene teorije demokratije / Contemporary theories of democracy
(Beograd : Institut za filozofiju i društvenu teoriju, 2008)
Cilj ovog rada je dvostruk: najpre će biti analizirane četiri savremene teorije demokratije, da bi potom bio predložen teorijski okvir za dalja istraživanja koji se zasniva na prethodno anliziranim teorijama. U radu će ...
Religiozna Evropa, Rusija i Srbija : juče i danas: argumenti empirijske evidencije : slučaj Srbije / Religious Europe, Russia and Serbia past and present: Arguments of empirical evidence: the case of Serbia
(Beograd : Institut za filozofiju i društvenu teoriju, 2008)
Ovaj tekst je poslednji prilog teme iz naslova i nastavak dva prethodna autorova teksta objavljena u ovom časopisu. U prilogu se razmatra evolucija religijske situacije, pre svega vezana za pravoslavlje, u Srbiji tokom ...
Die Institutionen der Freiheit: Hegels Rechtsphilosophie in Gegenwärtigen Diskussionen / Institucije slobode : Hegelova filozofija prava u današnjim diskusijama
(Beograd : Institut za filozofiju i društvenu teoriju, 2008)
In den Diskussionen der Politischen Philosophie und Ethik ist es bis vor kurzem wenig sinnvoll gewesen, die Frage zu stellen, ob die Lektüre von Hegels Rechtsphilosophie noch lehrreich ist. Dass Hegels Rechtsphilosophie ...
Suverenitet u savremeno doba / La souverainete a l’epoque contemporaine
(Beograd : Institut za filozofiju i društvenu teoriju, 2008)
Ovaj tekst se bavi pitanjem granica, transformacija i opstanka nacionalnog suvereniteta u XX i XI veku s obzirom na udruživanje nacionalnih država u međunarodne organizacije i vojne saveze i s obzirom na globalizaciju, ...
'Ništa drugo do jedna slika': Stajn Rokanova teorija o razvoju država u Evropi / 'Nichts Weiter als ein Bild' : Stein Rokkans Theorie zur Staatenbildung in Europa
(Beograd : Institut za filozofiju i društvenu teoriju, 2008)
Stajn Rokan (Stein Rokkan), norveški sociolog koji se bavio procesima nastanka država, nacija i demokratije u Evropi, ostavio je za sobom mnoštvo pojedinačnih radova u kojima je razvijao svoj makro model političkog razvoja ...
QUÉRULENCE ET MÉLANCOLIE Le temps de la justice à la lumière d’un cas psychopathologique / Traženje pravde i melanholija : vreme pravde u svetlu jednog psihopatološkog slučaja
(Beograd : Institut za filozofiju i društvenu teoriju, 2008)
Considérant la justice, non comme un concept juridico-politique ou comme une idée morale, ni comme l’objet d’institutions sociales particulières, mais comme un signifiant entrant la construction symbolique et imaginaire ...