Sort By
Publication Year
Deposit Date
Title
Type
Access
Publication Year
2014 (1)
2012 (1)
2009 (3)
2008 (1)
Type
article (4)
book (2)
Version
Access

Jeremić Molnar, Dragana

Link to this page

Authority KeyName Variants
64cc2ec7-61ca-4451-9475-6ced73824a6a
  • Jeremić Molnar, Dragana (2)
  • Jeremić-Molnar, Dragana (4)
Projects

Author's Bibliography

Problem realnosti u spisima Riharda Vagnera Realnost umetnickog dela kao tranzicija od „realnosti sveta sadasnjosti" ka „realnosti sveta buducnosti"

Jeremić Molnar, Dragana

(Beograd : Institut za filozofiju i društvenu teoriju, 2014)

TY  - JOUR
AU  - Jeremić Molnar, Dragana
PY  - 2014
UR  - http://rifdt.instifdt.bg.ac.rs/123456789/239
AB  - Rihard Vagner poceoje svet da sagledava u kategorijama propada- nja tokom cetrdesetih godina 19. veka, a posebno tokom revolucije 1848-1849. Nije kritikovao savremeni svet (i pripadajucu mu realnost), vec gaje naprosto razumeo na svoj nacin. Vagner je imao sopstvenu verziju sveta kojaje trebalo da postane referentni okvir za stvaranje jedne potpuno drugacije realnosti u buducnosti. Jedan od najrelevantnijih dokumenata za razumevanje njegovog poimanja sveta i realnosti jeste njegovo pismo Avgustu Rekelu poslato 24/25. ja- nuara 1854. godine. U njemuje Vagner svoja ranija razmisljanja o realnosti pokusao da sklopi u smisaonu celinu. Ucinioje to uzpomoc nekoliko konce- pata: „svet kao celina“, „svet sadasnjosti“, „stvarnost sveta“/„savremena stvar- nost“. U tom pismu, kao i na drugim mestima, on je propustio da razradi svoju ideju sveta i da objasni njen odnos prema „modernoj realnosti“ koja se menjala. Umesto toga, Vagner je razvio drugu ideju: ideju umetnickog dela koje je trebalo da bude neka vrsta medijatora izmedu „savremenog sveta“ i „sveta buducnosti“, kao i izmedu njihovih realnosti. Njegova verzija „savremenog sve¬ta“ i njegove realnosti sadrzavala je, zapravo, dve komponente: sam „savreme- ni svet“ i umetnicko delo koje je smeralo njegovoj promeni. Takvo delo opisiva- lo je promenu, shvacenu u kategorijama regeneracije, i samim tim predvidalo nacin na koji ce se realnost menjati u buducnosti, kao i sam pravac promene.
PB  - Beograd : Institut za filozofiju i društvenu teoriju
T2  - Filozofija i društvo/Philosophy and Society
T1  - Problem realnosti u spisima Riharda Vagnera
Realnost umetnickog dela kao tranzicija od „realnosti sveta sadasnjosti" ka „realnosti sveta buducnosti"
SP  - 257
EP  - 273
DO  - 10.2298/FID1402257J
ER  - 
@article{
author = "Jeremić Molnar, Dragana",
year = "2014",
url = "http://rifdt.instifdt.bg.ac.rs/123456789/239",
abstract = "Rihard Vagner poceoje svet da sagledava u kategorijama propada- nja tokom cetrdesetih godina 19. veka, a posebno tokom revolucije 1848-1849. Nije kritikovao savremeni svet (i pripadajucu mu realnost), vec gaje naprosto razumeo na svoj nacin. Vagner je imao sopstvenu verziju sveta kojaje trebalo da postane referentni okvir za stvaranje jedne potpuno drugacije realnosti u buducnosti. Jedan od najrelevantnijih dokumenata za razumevanje njegovog poimanja sveta i realnosti jeste njegovo pismo Avgustu Rekelu poslato 24/25. ja- nuara 1854. godine. U njemuje Vagner svoja ranija razmisljanja o realnosti pokusao da sklopi u smisaonu celinu. Ucinioje to uzpomoc nekoliko konce- pata: „svet kao celina“, „svet sadasnjosti“, „stvarnost sveta“/„savremena stvar- nost“. U tom pismu, kao i na drugim mestima, on je propustio da razradi svoju ideju sveta i da objasni njen odnos prema „modernoj realnosti“ koja se menjala. Umesto toga, Vagner je razvio drugu ideju: ideju umetnickog dela koje je trebalo da bude neka vrsta medijatora izmedu „savremenog sveta“ i „sveta buducnosti“, kao i izmedu njihovih realnosti. Njegova verzija „savremenog sve¬ta“ i njegove realnosti sadrzavala je, zapravo, dve komponente: sam „savreme- ni svet“ i umetnicko delo koje je smeralo njegovoj promeni. Takvo delo opisiva- lo je promenu, shvacenu u kategorijama regeneracije, i samim tim predvidalo nacin na koji ce se realnost menjati u buducnosti, kao i sam pravac promene.",
publisher = "Beograd : Institut za filozofiju i društvenu teoriju",
journal = "Filozofija i društvo/Philosophy and Society",
title = "Problem realnosti u spisima Riharda Vagnera
Realnost umetnickog dela kao tranzicija od „realnosti sveta sadasnjosti" ka „realnosti sveta buducnosti"",
pages = "257-273",
doi = "10.2298/FID1402257J"
}
Jeremić Molnar, D. (2014). Problem realnosti u spisima Riharda Vagnera
Realnost umetnickog dela kao tranzicija od „realnosti sveta sadasnjosti" ka „realnosti sveta buducnosti".
Filozofija i društvo/Philosophy and SocietyBeograd : Institut za filozofiju i društvenu teoriju., 257-273.
https://doi.org/10.2298/FID1402257J
Jeremić Molnar D. Problem realnosti u spisima Riharda Vagnera
Realnost umetnickog dela kao tranzicija od „realnosti sveta sadasnjosti" ka „realnosti sveta buducnosti". Filozofija i društvo/Philosophy and Society. 2014;:257-273
Jeremić Molnar Dragana, "Problem realnosti u spisima Riharda Vagnera
Realnost umetnickog dela kao tranzicija od „realnosti sveta sadasnjosti" ka „realnosti sveta buducnosti"" (2014):257-273,
https://doi.org/10.2298/FID1402257J .

Šubert i Betoven – Adornovi prvobitni antipodi muzike građanske epohe

Milidrag, Predrag; Jeremić Molnar, Dragana; Molnar, Aleksandar

(2012)

TY  - JOUR
AU  - Jeremić Molnar, Dragana
AU  - Molnar, Aleksandar
PY  - 2012
UR  - http://rifdt.instifdt.bg.ac.rs/123456789/612
AB  - In this article the authors are reconstructing the dichotomies which the young Theodor Adorno was trying to detect in the music of the bourgeois epoch and personify in two antipodes – Franz Schubert and Ludwig van Beethoven. Although already a devotee of Arnold Schönberg and the 20th century music avant-gardism, Adorno was, in his works prior to his exile from Germany (1934), intensively dealing with Schubert and his opposition towards Beethoven. While Beethoven was a bold and progressive revolutionary, fascinated by the “practical reason” and the mission to rise up and reach the stars, Schubert wanted none of it (almost anticipating the failure of the whole revolutionary project). Instead, he was looking backwards, to primordial nature and the possibility of man to participate in its mythic cycles of death and regeneration. The lack of synthesis between this two opposing tendencies in the music of early bourgeois epoch lead to the “negative dialectics” of Schönberg and 20th century music avant-gardism and to the final separation of Beethovenian musical progress and Schubertian musical mimesis.
T2  - Filozofija i društvo/Philosophy and Society
T1  - Šubert i Betoven – Adornovi prvobitni antipodi muzike građanske epohe
T1  - Schubert and Beethoven – Adorno’s Early Antipodes of the Music in Bourgeois Epoch
SP  - 221
EP  - 236
DO  - 10.2298/FID1203221J
ER  - 
@article{
editor = "Milidrag, Predrag",
author = "Jeremić Molnar, Dragana and Molnar, Aleksandar",
year = "2012",
url = "http://rifdt.instifdt.bg.ac.rs/123456789/612",
abstract = "In this article the authors are reconstructing the dichotomies which the young Theodor Adorno was trying to detect in the music of the bourgeois epoch and personify in two antipodes – Franz Schubert and Ludwig van Beethoven. Although already a devotee of Arnold Schönberg and the 20th century music avant-gardism, Adorno was, in his works prior to his exile from Germany (1934), intensively dealing with Schubert and his opposition towards Beethoven. While Beethoven was a bold and progressive revolutionary, fascinated by the “practical reason” and the mission to rise up and reach the stars, Schubert wanted none of it (almost anticipating the failure of the whole revolutionary project). Instead, he was looking backwards, to primordial nature and the possibility of man to participate in its mythic cycles of death and regeneration. The lack of synthesis between this two opposing tendencies in the music of early bourgeois epoch lead to the “negative dialectics” of Schönberg and 20th century music avant-gardism and to the final separation of Beethovenian musical progress and Schubertian musical mimesis.",
journal = "Filozofija i društvo/Philosophy and Society",
title = "Šubert i Betoven – Adornovi prvobitni antipodi muzike građanske epohe, Schubert and Beethoven – Adorno’s Early Antipodes of the Music in Bourgeois Epoch",
pages = "221-236",
doi = "10.2298/FID1203221J"
}
Milidrag, P., Jeremić Molnar, D.,& Molnar, A. (2012). Schubert and Beethoven – Adorno’s Early Antipodes of the Music in Bourgeois Epoch.
Filozofija i društvo/Philosophy and Society, 221-236.
https://doi.org/10.2298/FID1203221J
Milidrag P, Jeremić Molnar D, Molnar A. Schubert and Beethoven – Adorno’s Early Antipodes of the Music in Bourgeois Epoch. Filozofija i društvo/Philosophy and Society. 2012;:221-236
Milidrag Predrag, Jeremić Molnar Dragana, Molnar Aleksandar, "Schubert and Beethoven – Adorno’s Early Antipodes of the Music in Bourgeois Epoch" (2012):221-236,
https://doi.org/10.2298/FID1203221J .

Rasprava o uzvišenom krajem 18. veka : Berk, Kant i Šiler

Jeremić-Molnar, Dragana; Molnar, Aleksandar

(Beograd : Institut za filozofiju i društvenu teoriju, 2009)

TY  - JOUR
AU  - Jeremić-Molnar, Dragana
AU  - Molnar, Aleksandar
PY  - 2009
UR  - http://rifdt.instifdt.bg.ac.rs/123456789/64
AB  - In the article the authors are examing three positions within 18th Century aesthetic discussion on the sublime – Edmund Burke’s, Immanuel Kant’s and Friedrich Schiller’s. They are also trying to reconstruct the political backgrounds of each of this theoretical positions; old regime conservatism (Burke), republican liberalism (Schiller) and romantic longing for the “third way” (Kant). The most sophisticated and mature theory of sublime is found in Schiller’s aesthetic works, especially in those followins his disappointment in French Revolution, in which the relationship between sublime and paradoxes of historical violence is most thoroughly reflected.
PB  - Beograd : Institut za filozofiju i društvenu teoriju
T2  - Filozofija i društvo/Philosophy and Society
T1  - Rasprava o uzvišenom krajem 18. veka : Berk, Kant i Šiler
T1  - Debate on Sublime in the end of 18th Century : Burke, Kant, Schiller
SP  - 143
EP  - 158
DO  - 10.2298/FID0901143J
ER  - 
@article{
author = "Jeremić-Molnar, Dragana and Molnar, Aleksandar",
year = "2009",
url = "http://rifdt.instifdt.bg.ac.rs/123456789/64",
abstract = "In the article the authors are examing three positions within 18th Century aesthetic discussion on the sublime – Edmund Burke’s, Immanuel Kant’s and Friedrich Schiller’s. They are also trying to reconstruct the political backgrounds of each of this theoretical positions; old regime conservatism (Burke), republican liberalism (Schiller) and romantic longing for the “third way” (Kant). The most sophisticated and mature theory of sublime is found in Schiller’s aesthetic works, especially in those followins his disappointment in French Revolution, in which the relationship between sublime and paradoxes of historical violence is most thoroughly reflected.",
publisher = "Beograd : Institut za filozofiju i društvenu teoriju",
journal = "Filozofija i društvo/Philosophy and Society",
title = "Rasprava o uzvišenom krajem 18. veka : Berk, Kant i Šiler, Debate on Sublime in the end of 18th Century : Burke, Kant, Schiller",
pages = "143-158",
doi = "10.2298/FID0901143J"
}
Jeremić-Molnar, D.,& Molnar, A. (2009). Debate on Sublime in the end of 18th Century : Burke, Kant, Schiller.
Filozofija i društvo/Philosophy and SocietyBeograd : Institut za filozofiju i društvenu teoriju., 143-158.
https://doi.org/10.2298/FID0901143J
Jeremić-Molnar D, Molnar A. Debate on Sublime in the end of 18th Century : Burke, Kant, Schiller. Filozofija i društvo/Philosophy and Society. 2009;:143-158
Jeremić-Molnar Dragana, Molnar Aleksandar, "Debate on Sublime in the end of 18th Century : Burke, Kant, Schiller" (2009):143-158,
https://doi.org/10.2298/FID0901143J .

Nestajanje uzvišenog i ovladavanje avangardnog u muzici moderne epohe : Knjiga 2. Muzički avangardizam u Šenbergovoj dodekafonskoj poetici i Adornovoj kritičkoj estetici

Jeremić-Molnar, Dragana; Molnar, Aleksandar

(Beograd : Institut za filozofiju i društvenu teoriju; "Filip Višnjić", 2009)

TY  - BOOK
AU  - Jeremić-Molnar, Dragana
AU  - Molnar, Aleksandar
PY  - 2009
UR  - http://rifdt.instifdt.bg.ac.rs/123456789/844
PB  - Beograd : Institut za filozofiju i društvenu teoriju; "Filip Višnjić"
T1  - Nestajanje uzvišenog i ovladavanje avangardnog u muzici moderne epohe : Knjiga 2. Muzički avangardizam u Šenbergovoj dodekafonskoj poetici i Adornovoj kritičkoj estetici
ER  - 
@book{
author = "Jeremić-Molnar, Dragana and Molnar, Aleksandar",
year = "2009",
url = "http://rifdt.instifdt.bg.ac.rs/123456789/844",
publisher = "Beograd : Institut za filozofiju i društvenu teoriju; "Filip Višnjić"",
title = "Nestajanje uzvišenog i ovladavanje avangardnog u muzici moderne epohe : Knjiga 2. Muzički avangardizam u Šenbergovoj dodekafonskoj poetici i Adornovoj kritičkoj estetici"
}
Jeremić-Molnar, D.,& Molnar, A. (2009). Nestajanje uzvišenog i ovladavanje avangardnog u muzici moderne epohe : Knjiga 2. Muzički avangardizam u Šenbergovoj dodekafonskoj poetici i Adornovoj kritičkoj estetici.
Beograd : Institut za filozofiju i društvenu teoriju; "Filip Višnjić"..
Jeremić-Molnar D, Molnar A. Nestajanje uzvišenog i ovladavanje avangardnog u muzici moderne epohe : Knjiga 2. Muzički avangardizam u Šenbergovoj dodekafonskoj poetici i Adornovoj kritičkoj estetici. 2009;
Jeremić-Molnar Dragana, Molnar Aleksandar, "Nestajanje uzvišenog i ovladavanje avangardnog u muzici moderne epohe : Knjiga 2. Muzički avangardizam u Šenbergovoj dodekafonskoj poetici i Adornovoj kritičkoj estetici" (2009)

Nestajanje uzvišenog i ovladavanje avangardnog u muzici moderne epohe : Knjiga 1. Muzički uzvišeno u delima Betovena i Šenberga

Jeremić-Molnar, Dragana; Molnar, Aleksandar

(Beograd : Institut za filozofiju i društvenu teoriju; "Filip Višnjić", 2009)

TY  - BOOK
AU  - Jeremić-Molnar, Dragana
AU  - Molnar, Aleksandar
PY  - 2009
UR  - http://rifdt.instifdt.bg.ac.rs/123456789/826
PB  - Beograd : Institut za filozofiju i društvenu teoriju; "Filip Višnjić"
T1  - Nestajanje uzvišenog i ovladavanje avangardnog u muzici moderne epohe : Knjiga 1. Muzički uzvišeno u delima Betovena i Šenberga
ER  - 
@book{
author = "Jeremić-Molnar, Dragana and Molnar, Aleksandar",
year = "2009",
url = "http://rifdt.instifdt.bg.ac.rs/123456789/826",
publisher = "Beograd : Institut za filozofiju i društvenu teoriju; "Filip Višnjić"",
title = "Nestajanje uzvišenog i ovladavanje avangardnog u muzici moderne epohe : Knjiga 1. Muzički uzvišeno u delima Betovena i Šenberga"
}
Jeremić-Molnar, D.,& Molnar, A. (2009). Nestajanje uzvišenog i ovladavanje avangardnog u muzici moderne epohe : Knjiga 1. Muzički uzvišeno u delima Betovena i Šenberga.
Beograd : Institut za filozofiju i društvenu teoriju; "Filip Višnjić"..
Jeremić-Molnar D, Molnar A. Nestajanje uzvišenog i ovladavanje avangardnog u muzici moderne epohe : Knjiga 1. Muzički uzvišeno u delima Betovena i Šenberga. 2009;
Jeremić-Molnar Dragana, Molnar Aleksandar, "Nestajanje uzvišenog i ovladavanje avangardnog u muzici moderne epohe : Knjiga 1. Muzički uzvišeno u delima Betovena i Šenberga" (2009)

Avangarda – od ratovanja, preko revolucionarne politike, do umetnosti

Jeremić-Molnar, Dragana; Molnar, Aleksandar

(Beograd : Institut za filozofiju i društvenu teoriju, 2008)

TY  - JOUR
AU  - Jeremić-Molnar, Dragana
AU  - Molnar, Aleksandar
PY  - 2008
UR  - http://rifdt.instifdt.bg.ac.rs/123456789/670
AB  - U članku autori se bave militantnim potencijalom koncepta avangarde. Pojavljujući se u politici i umetnosti u prvoj polovini 19. veka i nastojeći da uništi gotovo celokupnu tradiciju „buržoaskog“ prosvetiteljstva, politička i umetnička avangarda nikada nije bila sposobna da se oslobodi svojih korena u vojničkom načinu razmišljanja. Njena prava suština je ležala u stvaranju bojnih polja u svakoj oblasti javnog života gde je postojala šansa da se uništi graðansko društvo – njegova politika, njegova umetnost, njegov način razmišljašnja, njegova civilizacija. U ime još nečuvene slobode, ona je širila nasilje i sejala totalitarino seme po sprženoj zemlji. A na kraju je nisu pobedili njeni mnogobrojni neprijatelji zato jer je postala žrtva vlastite destruktivnosti.
PB  - Beograd : Institut za filozofiju i društvenu teoriju
T2  - Filozofija i društvo/Philosophy and Society
T1  - Avangarda – od ratovanja, preko revolucionarne politike, do umetnosti
T1  - Avant-garde – making war, revolutionary politics and art
SP  - 191
EP  - 220
DO  - 10.2298/FID0802191J
ER  - 
@article{
author = "Jeremić-Molnar, Dragana and Molnar, Aleksandar",
year = "2008",
url = "http://rifdt.instifdt.bg.ac.rs/123456789/670",
abstract = "U članku autori se bave militantnim potencijalom koncepta avangarde. Pojavljujući se u politici i umetnosti u prvoj polovini 19. veka i nastojeći da uništi gotovo celokupnu tradiciju „buržoaskog“ prosvetiteljstva, politička i umetnička avangarda nikada nije bila sposobna da se oslobodi svojih korena u vojničkom načinu razmišljanja. Njena prava suština je ležala u stvaranju bojnih polja u svakoj oblasti javnog života gde je postojala šansa da se uništi graðansko društvo – njegova politika, njegova umetnost, njegov način razmišljašnja, njegova civilizacija. U ime još nečuvene slobode, ona je širila nasilje i sejala totalitarino seme po sprženoj zemlji. A na kraju je nisu pobedili njeni mnogobrojni neprijatelji zato jer je postala žrtva vlastite destruktivnosti.",
publisher = "Beograd : Institut za filozofiju i društvenu teoriju",
journal = "Filozofija i društvo/Philosophy and Society",
title = "Avangarda – od ratovanja, preko revolucionarne politike, do umetnosti, Avant-garde – making war, revolutionary politics and art",
pages = "191-220",
doi = "10.2298/FID0802191J"
}
Jeremić-Molnar, D.,& Molnar, A. (2008). Avant-garde – making war, revolutionary politics and art.
Filozofija i društvo/Philosophy and SocietyBeograd : Institut za filozofiju i društvenu teoriju., 191-220.
https://doi.org/10.2298/FID0802191J
Jeremić-Molnar D, Molnar A. Avant-garde – making war, revolutionary politics and art. Filozofija i društvo/Philosophy and Society. 2008;:191-220
Jeremić-Molnar Dragana, Molnar Aleksandar, "Avant-garde – making war, revolutionary politics and art" (2008):191-220,
https://doi.org/10.2298/FID0802191J .